Min underbara utbildning =)

Jag vaknar varje dag med ett leende på läpparna.
Kliver ur sängen o gör allt de där man gör på morgonen.
Konstant leende.
Sätter mig på bussen och tycker det tar en evighet innan jag är framme ( 20min )
Går upp för trappen.
Lyssnar om det kommit nån än.
Ibland är köket tomt o ibland kryllar det av folk.
Jag älskar energin som är där.
Alla människor som gör min vardag ljusare.
Tar alltid en kaffe o cigg efter jag bytt om.
Snackar lite skit innan skolan kör igång.
Sen går det i ett, matlagning och olika " lasse skolor " varvas med teori och praktiska övningar.
Jag lär mig så mycket nytt varje dag att jag skulle vara förundrad om hälften fastnar.
Vi har riktigt bra lärare och det gör ju så himla mycket.
Stämningen i Köket är gemytlig för det mesta.
Mycket sexuella anspelningar och undertoner blir det och vi har så fantastiskt roligt.
Allt eftersom tiden går droppar folk av, börjar praktik eller får jobb.
Vissa människor jag lärt känna här kommer jag sakna hela livet, det vet jag.
Ska själv "snart" ut på praktik. Gruvar mig onödigt mycket över att inte få träffa alla människor jag tycker så mycket om.
Önskar att utbildningen var ett arbete där jag alltid kunde stanna. Jobba kvar resten av livet med samma personer som är där idag. ( nästan alla iaf )
Men så blir det ju inte, det vet jag ju.
Så därför njuter jag i fulla drag, varje dag jag har kvar.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0