Min eviga kamp mot ämnesomsättningen

Jag önskar att det inte vore så svårt.
Är oerhört trött på att se ut som jag gör när jag vet att jag lever betydligt sundare än många smala människor.
Jag har ingen strävan efter att bli smal, men det skulle vara skönt att kunna se sig i spegeln och slippa se en michelingubbe.
Om det vore så att jag vräkte i mig av allt som man vet att man inte ska äta och inte rörde på mig så skulle jag inte säga så mycket. Men när man verkligen undviker onyttigheter och motionerar flera gånger i veckan känns det tufft.
Min sköldkörtel är kass, har dåliga värden men inte tillräckligt dåliga för att få medicin. - Du får kämpa lite hårdare bara, säger läkarna åt mig.
Nu har jag sommarlov, men innan Saga blev ledig från dagis så promenerade jag 2 gånger 40 min, 2 ggr om dagen 4 dar i veckan, plus gym 2-4 ggr. Resultat, inte ett skit i viktnedgång.
Jag höll på så i nästan 1 års tid så det var kontinuerligt.
Vill inte se ut så här längre.
Jag har alltid haft svårt för extrema bantningsmetoder eftersom jag tror på mottot, äta rätt o röra på sig.
Men när inte det funkar så va fan ska man göra?
Jag kommer alltså börja banta snart, måste få bort iaf  20 kg och i den här takten hinner jag dö av ålderdom innan jag är där.
Nej, min ämnesomsättning ger jag inte mycket för, nån som vill byta?????

Kommentarer
Postat av: Anonym

Öl är oxå kalorier vet du ;).....

2009-07-15 @ 21:10:08
Postat av: Lotta

kramar om

2009-10-20 @ 13:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0