växtvärk

Vaknar av ett skrik
Maaammmmaaaa, oooooont !
Studsar ur sängen och rusar till Din säng, Du ser bedjande på mig med tårar i ögonen
Vill inte, snyftar Du förtvivlat och sträcker benen mot taket
Jag sätter mig på sängkanten och smeker Din panna
Du kämpar med benen och gråter förtvivlat, tankarna om vad som kan vara fel är överväldigande och jag känner mig så maktlös, känner efter så Du inte är varm
Du rör Dig inte som när Du har ont i magen...
Ont mamma, säger Du igen och tårarna forsar utmed Dina kinder
Jag springer och hämtar alvedon och ger Dig, någonstans gör det ont och jag har ingen annan lösning
Håller Dig i famnen tills du slappnar av
Lägger försiktigt ner Dig i sängen igen och sitter kvar tills Du sluter ögonen och somnar om
Ditt ansikte är randigt av tårar men nu är det rofyllt och värken är borta
Jag andas ut och stänger dörren till Ditt rum

Det var tredje kvällen samma vecka som Saga vaknade på det viset.
Dagen efter pratade jag med Mia och Emma och båda sa direkt - Hon har växtvärk!

Jag kände mig bara puckad som inte hade fattat själv och ännu mer knäpp för att jag inte frågade om råd på en gång.
Det är så skönt med vänner som vet !  
Tack för hjälpen !
=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0