Så Less!

Kan inte fatta hur vårt samhälle fungerar.
Jag har varit arbetslös i snart 1 år, och inte nog med att man ska må kasst över det.
Nej, man måste sparkas på oxå, fast man redan ligger.
A-kassan har enligt dom nya bestämmelserna beslutat att sänka min ersättning, som straff för
att jag varit hemma för länge.
900 kr i rena pengar varje månad.
Jag kanske är kräsen när jag inte vill ha ett telefonförsäljarjobb eller jobba häcken av mig för skitlön på McDonalds.
Men jag har en utbildning och erfarenhet inom ett yrke, som jag dessutom trivs så himla bra med.
Visst söker jag andra jobb oxå, jag är inte knäpp, men det har inte resulterat i ett skit.
Jag vill jobba, men när jag inte får så skulle jag i alla fall kunna försörja mig och min dotter, men det verkar omöjligt.
Fattar inte hur man ska få det att gå ihop, vi har levt på existensminimum nu, och 900 minus på det är = omöjligt!
Känner bara för att gråta...

Kommentarer
Postat av: F

Man måste höra sig för och ringa runt. För jobb finns, det gäller bara att hitta dem och lägga ner tid på att hitta dem. Allt går om man vill.

2009-06-02 @ 20:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0